vragen.jpg

Vragen

Upload form

  • Wat is de url (webadres) van de NIBC Bankomgeving?

    Gebruik onderstaande link, of voeg hem toe aan je favorieten in je webbrowser:

    https://login.nibc.com/?origin=https://e-banking.nibc.be/login&language=nl_BE_direct

    Heeft deze informatie geholpen?

    Heeft NIBC ook een app?

    Zeker! Je vindt onze app bij Google Play of in de App Store.

    Je kan de app installeren op meerdere toestellen (telefoon of tablet), maar hou er rekening mee dat je slechts met 1 toestel (je primair apparaat) acties kan uitvoeren. Dat betekent dat je jouw primair apparaat steeds bij de hand moet hebben wanneer je op een ander toestel bijvoorbeeld een overschrijving wil uitvoeren. In je beveiligde bankomgeving, bij het menu ‘Apparaten’, kan je de instellingen hiervoor beheren. Per telefoon of tablet kan er slechts 1 iemand aan de app worden gekoppeld.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ken mijn pincode van NIBC-app niet meer

    Meld je aan op je beveiligde bankomgeving via een internetbrowser en verwijder je toestel in het menu “Apparaten” (onder “Instellingen”). Je wordt automatisch afgemeld op het toestel dat je hebt verwijderd. Zo kan je je opnieuw registreren en een nieuwe pincode instellen.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wat kan ik doen in de NIBC bankomgeving?

    In de NIBC bankomgeving regel je heel gemakkelijk jouw spaarzaken. Je kan:

    • Je spaarrekeningen raadplegen (en de spaarrekeningen waarop je een volmacht hebt)
    • Een bijkomende spaarrekening of termijnrekening openen
    • Een overschrijving uitvoeren
    • Je (contact)gegevens bekijken en wijzigen
    • Rekeninguittreksels downloaden
    • Een overzicht krijgen van de reeds verworven interest
    • Berichten lezen en beheren die we via de beveiligde bankomgeving hebben verstuurd

     

    Heeft deze informatie geholpen?

    Welke informatie kan ik raadplegen in de bankomgeving?

    In de beveiligde bankomgeving kan je:

    • Je spaarrekeningen raadplegen, en nieuwe spaarrekeningen openen
    • Al je (contact)gegevens bij NIBC bekijken en wijzigen
    • Rekeninguittreksels downloaden
    • Een overzicht krijgen van de reeds verworven interest 
    • Beveiligde berichten van NIBC raadplegen met belangrijke rekeninginformatie

     

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wat kan een volmachthouder doen in de NIBC bankomgeving?

    Een volmachthouder heeft alle bevoegdheden van de klant maar kan geen andere rekeningen openen (m.u.v. termijnrekeningen) of sluiten, of de tegenrekening van de klant wijzigen. Een volmachthouder kan wel een overschrijving uitvoeren, of het transactieoverzicht bekijken van de rekening(en) waarop hij volmachthouder is.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Waar kan ik wat raadplegen in de NIBC bankomgeving?

    Je spaar- en termijnrekeningen beheren

    Bij 'Overzicht' vind je alle actieve spaarrekeningen waarvan je rekeninghouder of volmachthouder bent, en kan je een bijkomende spaar- of termijnrekening openen.

    Wil je meer details over een specifieke rekening, dan kan je eenvoudigweg op de rekening van je keuze klikken. Op deze pagina kan je ook heel eenvoudig een overschrijving uitvoeren (via de rode knop), of een simulatie maken van een overschrijving om na te gaan wat het effect is op je getrouwheidspremie als je een bepaald bedrag van je rekening haalt. Deze simulator vind je onder de drie puntjes bovenaan rechts.

    Let op: voor de NIBC Flex rekening is deze simulator niet beschikbaar.

    Berichten van NIBC raadplegen

    Alle berichten die NIBC je stuurt via de beveiligde bankomgeving, vind je in het menu ‘Berichten’. De teller bij het icoon vertelt je hoeveel berichten er nog ongelezen zijn.

    Je persoonsgegevens beheren

    Onder 'Instellingen' kan je je tegenrekening(en), adres, e-mailadres, gsm-nummer en wachtwoord wijzigen. Wanneer je ook de app hebt geïnstalleerd en geactiveerd, vind je in dit menu ook een overzicht van de gekoppelde toestellen. Je pincode wijzigen of vingerafdruk- of gezichtsherkenning in- of uitschakelen kan je enkel in de app.

    Een renteoverzicht opvragen en rekeninguittreksels bekijken

    De reeds verworven rente vind je terug op de detailpagina van je rekening. Voor de NIBC Spaarrekening en de NIBC Getrouwheidsrekening zijn dat er twee: je reeds opgebouwde basisrente (uitbetaald op 1 januari) en reeds verworden getrouwheidspremie (uitbetaald in het eerstvolgend kwartaal). Bij de NIBC Flex rekening vind je je opgebouwde brutorente (de brutorente die je in het eerstvolgende kwartaal zal ontvangen).

    Zoek je een overzicht van de rente die je uitbetaald werd? Je kan per jaar en per rekening een overzicht opvragen (en downloaden) via “Renteoverzicht”, dat je vindt onder het menu “Meer”.

    Onder 'Rekeninguittreksels' kan je zelf je rekeninguittreksels per rekening en jaar opzoeken en uitprinten. Bij ‘Nieuwe rekeninguittreksels’ vind je de rekeninguittreksels die je nog niet raadpleegde, bij ‘Aangemaakte rekeninguittreksels’ staan de rekeninguittreksels die je al downloadde.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

    Klik op “Gebruikersnaam vergeten?” op de inlogpagina van de NIBC Bankomgeving. Na het invullen van je gsm-nummer ontvang je van ons een sms met daarin je gebruikersnaam.

    Geen sms ontvangen? Controleer of je het gsm-nummer correct hebt ingevoerd.
    Bijvoorbeeld: het gsm-nummer “0471 23 45 67”, dient op deze manier ingevuld te worden: +32471234567.

    Let op: We sturen enkel een sms met je gebruikersnaam als we je nummer in ons systeem herkennen én als dat nummer uniek is (dit wil zeggen: niet gedeeld met een andere persoon die ook een toegang heeft tot de beveiligde bankomgeving).

    Afhankelijk van je telefonieprovider ontvang je sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

    Ondervind je nog steeds problemen of deel je je gsm-nummer met iemand anders? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Klik op “Wachtwoord vergeten?” op de aanmeldpagina van de NIBC Bankomgeving. Na het invullen van je gebruikersnaam ontvang je een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kan instellen.

    Ken je je gebruikersnaam niet meer of heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Mijn toegang tot de NIBC Bankomgeving is geblokkeerd

    Wanneer je te veel pogingen nodig hebt om in te loggen, wordt de toegang tot de NIBC Bankomgeving omwille van veiligheidsredenen geblokkeerd. Onze klantendienst kan je toegang voor je deblokkeren. Bel ons op het gratis nummer 0800 63 500.

    Ben je geblokkeerd omwille van een verkeerd wachtwoord? Via de aanmeldpagina kan je – nadat we je toegang hebben gedeblokkeerd – zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Onze klantendienst kan je ook meteen een e-mail sturen waarmee je een nieuw wachtwoord kan kiezen.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Wat kan ik toevoegen, wijzigen of verwijderen in NIBC Bankomgeving?

    Toevoegen

    Je kan een bijkomende spaar- of termijnrekening openen in de NIBC bankomgeving.

    Je kan iemand een volmacht geven op je spaarrekening(en). Gebruik daarvoor het formulier ‘Een volmachthouder toevoegen of verwijderen’, dat je vindt bij Documenten en Formulieren.

    Wijzigen

    Onder ‘Instellingen’ kan je je tegenrekening(en), adres, e-mailadres, gsm-nummer en wachtwoord wijzigen.

    Gebruikt je de app, dan kan je bijkomend ook je pincode wijzigen of vingerafdruk- of gezichtsherkenning in- of uitschakelen. (Deze functies vind je enkel in de app terug)

    Verwijderen

    Je kan iemands volmacht intrekken op je spaarrekening(en). Gebruik daarvoor het formulier ‘Een volmachthouder toevoegen of verwijderen’, dat je vindt bij Documenten en Formulieren.

    Je kan zelf je rekening sluiten via de NIBC Bankomgeving. Ga daarvoor naar de detailpagina van de rekening, en klik op de 3 punten in de rechterbovenhoek. Je kan het saldo en de eventueel reeds verworven interesten overdragen naar je tegenrekening of één van je andere rekeningen bij NIBC.

    Gebruik je de app, dan kan je bij ‘Apparaten’ (onder het menu ‘Instellingen’) een toestel loskoppelen. Je registratie wordt dan op dat toestel ongedaan gemaakt en je wordt automatisch uitgelogd. Als je er niet uitkomt, kan onze klantendienst dit ook voor je doen. Neem contact op met ons op het gratis nummer 0800 63 500.

    Heeft deze informatie geholpen?

    Waar vind ik een overzicht van mijn interesten en getrouwheidspremies?

    Reeds verworven interesten en getrouwheidpremies

    De rente die verworven én uitbetaald is, vind je bij “Renteoverzicht” onder het menu “Meer”. Selecteer daar de rekening en het jaar waarvoor je de uitbetaalde rente wil raadplegen. Je krijgt nu een lijst van alle afgelopen interestafrekeningen uit het gekozen jaar. Via de knop “Downloaden” kan je de opgemaakte pdf opvragen.

    Hou er rekening mee dat je geen pdf’s kan downloaden in de app.

    Op de detailpagina van je spaarrekeningen zie je hoeveel interesten en/of getrouwheidspremies je al hebt verworven en je bij de volgende interestuitbetaling zal ontvangen:

    • Bij de Flex rekening vind je de opgebouwde bruto-rente
    • Bij de Spaarrekening en de Getrouwheidsrekening vind je de opgebouwde basisrente en de opgebouwde getrouwheidspremie

    Nog te verwerven getrouwheidspremies

    Je kan een lijst opvragen van alle getrouwheidspremies die in opbouw zijn, met hun totale waarde op het einde van de verwervingsperiode en het aantal dagen ze nog moeten verwerven.

    Ga hiervoor naar de details van je spaarrekening en klik op de drie punten bovenaan rechts in je scherm. Een menu onderaan de pagina opent, kies hier voor “Overzicht getrouwheidspremies”. Je downloadt zo een pdf met alle details erin. Hou er rekening mee dat dit overzicht niet beschikbaar is bij de Flex rekening.

    Hou er rekening mee dat je geen pdf’s kan downloaden in de app.

    Heeft deze informatie geholpen?