Zorg dat je het nummer van je tegenrekening kent of bij de hand hebt
Dit heb je enkel nodig bij het activatieproces, om te bevestigen dat jij het bent.
Hou je gsm in de buurt
Je ontvangt in het proces ook een e-mail in je inbox van ons
Je activeert je toegang het best via je laptop of computer.
Vul je huidige gebruikersnaam en wachtwoord in om het activatieproces te starten.
Om je identiteit te bevestigen, vragen we je een deel van je tegenrekening in te vullen.
De 2 cijfers in de vraag verwijzen naar de laatste 2 cijfers van het IBAN-nummer van je zichtrekening. Het voorbeeld onder het invulveld helpt je op weg.
Dan vragen we je om de tegenrekening te bevestigen waarop je volmachthouder bent (als je zelf geen rekeningen bij ons hebt).
Je ontvangt van ons een sms-code op het gsm-nummer dat we van jou hebben.
De controlecijfers in het scherm geven aan over welk nummer het gaat.
Bezorg ons het formulier "Gsm-nummer wijzigen". Je vindt dit document ook bij deze stap en bij "Documenten en Formulieren".
Je gebruikersnaam wordt voortaan een e-mailadres. Vul het e-mailadres in waarmee je voortaan wil inloggen.
Bevestig nadien je gebruikersnaam met de code die je per e-mail van ons ontvangt.
Je gebruikersnaam (en dus je e-mailadres) moet uniek zijn.
Vul het wachtwoord waarmee je voortaan wil inloggen.
Hou rekening met de vereisten die je bij deze stap ziet.
Je ontvangt voortaan een sms-code bij het inloggen. In deze stap kan je eventueel je gsm-nummer aanpassen.
Wijzig niets en klik dan "inloggen". Je wordt meteen doorverwezen naar de nieuwe bankomgeving.
Wijzig het nummer en bevestig met de sms-code die je ontvangt. Je wordt nadien doorverwezen naar de nieuwe omgeving.
Ontdek dan zeker ook de app van NIBC. Je vindt hem op Google Play en in de App Store.
Heb je een vraag voor ons? We bellen je graag op een ogenblik dat het je uitkomt.
Maak een afspraak