Je privacy bij NIBC

Je staat er misschien niet altijd bij stil, maar ook wij bij NIBC bewaren een aantal van jouw gegevens. Het spreekt voor zich dat we die in alle veiligheid verwerken. Je privacy optimaal beschermen, blijft het allerbelangrijkste. Hoe en waarom we dit doen, leggen we je graag zo duidelijk mogelijk uit.

Hoe we je privacy beschermen

privacy-algemeen.jpg

Algemeen

NIBC gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Wij informeren je hier graag duidelijk en transparant over. In ons Privacy Statement leggen wij uit hoe wij omgaan met je persoonsgegevens en welke rechten je hebt.

NIBC En Jouw Privacy

Jij en NIBC

Als online spaarbank verzamelen we een aantal van jouw gegevens. Dat is nodig voor onze werking, en onze serviceverlening.

privacy-uw-privacy.jpg

Jouw privacy

Jíj behoudt de controle over de gegevens die je ons bezorgt. Vraag ons gerust welke gegevens we van je hebben. Het is je volste recht. We helpen je graag.

Wil je alles in detail nalezen?

Hieronder vind je de huidige versie van ons Privacy statement (in pdf).

Download ons Privacy statement

Is niet alles duidelijk?

Elke vraag verdient een antwoord. Onze klantendienst geeft je meer info op je vragen:

  • bel ons op het gratis nummer 0800 63 500 (maandag tot vrijdag 8u30 - 17u, donderdag tot 19u)
  • stuur ons je vragen over privacy via e-mail op privacy@nibc.be

    We nemen altijd contact met je op als we je e-mail ontvangen. Zo zijn wíj zeker dat niemand zonder je medeweten een aanvraag doet en zo ben jíj zeker dat je document goed aangekomen is. E-mails leggen immers een heel traject af, we willen graag 100% zeker zijn dat jij die hebt gestuurd.

Wil je je vraag rechtstreeks richten aan de Data Protection Officer, dan kan dat ook:

  • via e-mail op dpo@nibc.com
  • op het nummer +31 70 342 5623
  • per post:
    NIBC Bank N.V.
    ter attentie van de Data Protection Officer
    Koningsstraat 71
    1000 Brussel

We behandelen je verzoek binnen een termijn van 30 dagen. Uiteraard doen we ons best om je sneller van dienst te kunnen zijn. Als het langer zou duren, contacteren we om je uit te leggen waarom.

Wat als je niet tevreden bent?

We doen er alles aan om je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden en tegemoet te komen aan je verzoeken. Ben je niet tevreden over onze antwoorden, dan horen we dat uiteraard graag van jou.

  • op het e-mailadres privacy@nibc.be
  • Per brief naar:
    NIBC
    Dikkebusseweg 17
    8900 Ieper

    We nemen altijd contact met je op als we je e-mail ontvangen. Zo zijn wíj zeker dat niemand zonder je medeweten een aanvraag doet en zo ben jíj zeker dat je document goed aangekomen is. E-mails leggen immers een heel traject af, we willen graag 100% zeker zijn dat jij die hebt gestuurd.

We behandelen je verzoek binnen een termijn van 30 dagen. Uiteraard doen we ons best om je sneller van dienst te kunnen zijn. Als het langer zou duren, contacteren we om je uit te leggen waarom.

Vind je ons antwoord onvoldoende? Neem dan in tweede instantie contact op met de Gegevensbeschermingsautoriteit, de toezichthoudende autoriteit in België. Hoe je haar kan contacteren, lees je hier: https://www.gegevens­beschermings­autoriteit.be/contact.